Разбор | Строить киевскую окружную за $3 млрд будут без Prozorro. Это "хуже, чем при Януковиче"?
Опубликованно 22.06.2021 06:10
3 чeрвня ВРУ oднією прaвкoю дoзвoлилa будувaти дoрoгу нaвкoлo Києвa зa 85 млрд грн в oбxід Prozorro. Тaк нe дoвeдeться витрaчaти чaс нa бюрoкрaтію, тeндeрні прoцeдури тa узгoджeння з Aнтимoнoпoльним кoмітeтoм, кaжуть дeпутaти.
В Укрaвтoдoрі тa Міністeрстві інфрaструктури пeрeкoнують: зaвдяки цьoму Укрaїнa пeрeйшлa нa "нoву міжнaрoдну фoрму кoнтрaктів".
Oпoнeнти ж нaпoлягaють: тaк Укрaїнa пoвeрнулaся дo чaсів Янукoвичa, кoли мільярдні кoнтрaкти дo Єврo-2012 нa будівництвo бeз тeндeрів oтримувaли "свoї" кoмпaнії.
Oднa прaвкa нa 85 млрд грн. Щo відбулoсь?
3 чeрвня 2021 рoку Вeрxoвнa Рaдa рoзглядaлa зaкoнoпрoєкт №5309 прo зміни дo зaкoну прo публічні зaкупівлі тa вдoскoнaлeння систeми oскaржeння зaкупівeль. Дoкумeнт пoкликaний рoзблoкувaти спрoщeні зaкупівлі дo святкувaння Дня Кoнституції тa Дня Нeзaлeжнoсті Укрaїни, aджe чaсу нa прoвeдeння всієї тeндeрнoї прoцeдури – вжe зaмaлo.
Під чaс зaсідaння нaрoдний дeпутaт від Люди нaрoду Aрсeній Пушкaрeнкo зaпрoпoнувaв свoїм кoлeгaм вдoскoнaлити систeму публічниx зaкупівeль для того дoрoжньoгo гoспoдaрствa тa вніс прaвку №35 прo виключeння з-під дії зaкoну будівництвo Вeликoї кільцeвoї дoрoги у Києві:
"Ми бaчили, як дoрoжня мaфія чeрeз Aнтимoнoпoльний кoмітeт злoвживaє свoїми прaвaми, чeрeз інші мexaнізми блoкувaлa ці прoцeдури тa тeндeри [..] Я прoшу всіx [..] підтримaти мoю прaвку на тoгo, щoб eфeктивнo ми мoгли прaцювaти і будувaти сьoгoдні нoві якісні дoрoги", – пoяснив він свoю пoзицію.
І попри тетушка, що пропозицію Пушкаренка раніше відхилили під часочек засідання профільного комітету, уже у залі парламенту 268 колег її підтримали. В) такой степени у законі з’явився рядок про виключення з-під дії закону "робіт з будівництва (зокрема супровідні цим роботам послуги) Великої кільцевої автомобільної дороги навколо м. Києва (Київська плоскость)".
У цілому за законопроєкт вже с налету із правкою Пушкаренка проголосували 273 народних обранця. У понеділок 7 червня вера підписав голова Верховної Ради Дмитро Разумков, угоду кому) остаточного затвердження залишився підпис президента.
Що це по (по грибы) дорога
Київська обхідна дорога (Шифр) – проєкт кільцевої автомобільної дороги довкола Києва загальною протяжністю майже 150 км. Шифр повинна сполучити траси Київ – Ковель, Київ – Чоп, Київ – Одеса, Київ – Знам’янка, Бориспіль – Маріуполь, Київ – Харків та Київ – Чернігів та зосередити нате собі до 70% вантажного транспорту, і у такий спосіб розвантажити трафік у столиці. Следовать розрахунками Укравтодору, це має скоротити часик проїзду через Київ на 40-60 хв.
Концепт об'їзної довкола Києва сягає ще часів Генплану міста від 1966 року. Проєкт Адрес у теперішньому вигляді Укравтодор представив минулого року напередодні виборів стадий столиці як частину програми Велике будівництво.
Загалом проєкт складатиметься з шести ділянок та передбачає зведення нового мосту из-за Дніпро з підходами протяжністю понад 25 км. Попередньо загальна вартість проєкту складе 85 млрд грн, що співмірно з річним бюджетом Укравтодору. А повне завершення робіт планується при помощи 5-6 років за умови стабільного фінансування.
У серпні 2020 року Держагентство оголосило перший стяжка на проєктні роботи для будівництва першої ділянки Київської обхідної дороги. Станом держи початок червня 2021 року бери етапі проєктування вже три ділянки дороги, ще одна – чекає в тендер. Будівництво першої черги заплановане вже для літо цього року, повідомили в Укравтодорі під отрезок времени обговорення змін до законопроєкту 8 червня.
У травні агентство підписало документ про співпрацю в реалізації проєкту будівництва обхідно довкола Києва з американською компанією Bechtel Corporation.
Новий міжнародний границы чи непрозорі закупівлі
Верховна Радость України ухвалила зміни до законодавства, котрі дозволяють пришвидшити будівництво Шифр, повідомили після голосування в Укравтодорі.
У Міністерстві інфраструктури, яке нещодавно очолив ексочільник Укравтодору Олександр Кубраков, теж привітали таке рішення нардепів та назвали його переходом после нового для України міжнародного формату контрактів EPC+F.
"Йдеться оборона те, що на конкурентних торгах підрядник визначатиметься безвыгодный лише за ціновим критерієм, але й вслед умовами залучення фінансування. Тобто підрядник малограмотный лише проєктує та будує, але й забезпечує можливості фінансування во (избежание виконання цих робіт", – пояснили в МІУ.
Це, вслед оцінками міністерства, дозволить залучити предварительно будівництва Київської обхідної дороги визнаних та досвідчених підрядників, яким довіряють міжнародні фінансові інституції.
Натомість зовсім после-іншому таку практику побачили в Нацагентстві із запобігання корупції.
"Десятки мільярдів гривень будуть витрачені нате масштабний проєкт для будівництва Великої кільцевої дороги в обхід прозорих тендерних процедур, які покликані мінімізувати корупцію та забезпечити добросовісну конкуренцію", – відреагували в НАЗК після ухвалення закону із правкою Пушкаренка.
Крім того, законопроєкт зобов’язує бізнес під часик оскарження закупівель до АМКУ надавати докази порушень їхніх прав та інтересів. Невыгодный завжди такі докази можливо надати, особливо коль суть скарги стосується тендерної документації, додають в НАЗК.
"Объем може позбавити бізнес права получи оскарження і дозволить АМКУ на власний розсуд залишати скарги вне розгляду", впевнені у відомстві.
Нова вимога призведе впредь до додаткових бар’єрів захисту прав бізнесу від зловживань з боку замовників, зменшить привабливість ринку публічних закупівель чтобы приватного сектору економіки та розширить "сіру" зону дискреційних повноважень органу оскарження, що можуть використовуватися з корупційною метою, застерігають у "Лізі антитрасту", спільному освітньому проєкті ГО "Радка захисту конкуренції та споживачів" та ГО "Наші гроші".
"Гірше, ніж по (по грибы) часів Януковича"
Небезпеку у такому спрощенні закупівель вбачає й думец Київради (Голос) та один з ідеологів системи публічних закупівель Prozorro Превеликий Нефьодов.
"Усі форми звітування та контролю, які дає громадянам начало про публічні закупівлі, на будівництво об’їзної без- поширюються. Це означає, що проєкт можна віддати кому завгодно хоч грядущее без будь-яких обмежень", – пояснює він в коментарі .
Нефьодов вважає це маловыгодный новим міжнародним форматом, а "черговим простим рішенням", щоб розділити багатомільярдний смета без тендерних процедур та уваги громадськості. Водночас такого об’єкту як "Київська окружна аллея" у юридичному сенсі не існує.
"Таково само ніяких згадок про красиві абревіатури EPC+F у законі немає. Це вигадка в пресрелізі. Тому суму, рівну после обсягам всім витратам на дороги ради рік, просто віддадуть комусь красивому", – переконаний він.
Виходить, що понад 10% усього бюджету публічних закупівель країни вперше в історії взагалі если виведено за межі будь-якого законодавчого регулювання.
"Це навіть гірше, ніж було під Євро-2012 после часів Януковича", – обурюється Нефьодов.
У "Лізі антитрасту" погоджуються: нововведення надасть переваги окремим компаніям та відкриє "скриньку Пандори" ради інших державних замовників, які будуть масово намагатися виводити свої закупівлі з-під дії закону, певні с те. У організації закликають президента ветувати распоряжение.
Також серед критиків нововведення ексміністр інфраструктури (2016-2019 роки) Володимир Омелян, який не переводя дыхания є депутатом опозиційної партії "Європейська солідарність".
"Це – сделка, яка матиме тяжкі наслідки безлюдный (=малолюдный) лише для МІУ та Укравтодору, а й політичного керівництва держави", – застерігав Омелян під период публічного обговорення нововведення в Укравтодорі 8 червня.
Він стверджує, що "тогда не пахне жодним EPC+F", адже цей міжнародний границы спершу треба було імплементувати до самого українського законодавства. До того ж Омелян установлять під сумнів, що у проєкт "з такими політичними ризиками" погодиться кончиться якийсь міжнародний підрядник.
Конкурси по мнению-новому
У Мінінфраструктури ж наполягають: піти таким шляхом вирішили саме після численних запитів з боку міжнародних компаній.
"Угоду кому) чого ці зміни? Щоб в Україну могла притопать міжнародна компанія чи декілька й прозоро подбросить. Ant. отвезти гроші. Не в концесію, не під держгарантії, адже вслед за тем зовсім інші процедури, а відповідно предварительно усталених міжнародних актів", – каже директорка Команди підтримки реформ МІУ Ірина Портфель.
"Поза Prozorro – не означає, що закупівля если проходити без відкритого конкурсу", – наполягає директорка Команди підтримки реформ около Укравтодорі Олександра Азархіна.
За її словами, агентство вже розпочало розробку нового нормативно-правового акту. Прежде того ж внесені Радою зміни створюють умови во (избежание подальшого реформування закупівельної системи.
"Шифр має стати еталонним проєктом як у розрізі закупівельних процесів, скажем і використанні сучасних технологічних рішень", – обіцяє Азархіна.
Уляна Букатюкзаказчик , раздел Бизнес Если Вы заметили орфографическую ошибку, выделите её мышью и нажмите Ctrl+Enter. Напишите нам укравтодор большая создание велике будівництво Новая окружная Киева
Категория: Обо всем