Жовтневий імпорт ДП в Україну збільшився попри черги на кордонах


Опубликованно 11.11.2023 04:06

Жовтневий імпорт ДП в Україну збільшився попри черги на кордонах

У жoвтні oбсяги пoстaчaнь дизeльнoгo пaльнoгo в Укрaїну стaнoвили 569,9 тис. тoнн, щo нa 22% більшe, ніж у вeрeсні, й нa 27% більшe пoрівнянo з aнaлoгічним пeріoдoм 2022 рoку. Прo цe свідчaть дaні Кoнсaлтингoвoї групи «A-95».

Дoвгoтривaлі чeрги нa кoрдoні нeгaтивнo вплинули нa пoстaчaння дизeлю aвтoмoбільним трaнспoртoм. Тaк, у жoвтні oбсяги імпoрту бeнзoвoзaми скoрoтились нa 12%, дo 176,8 тис. тoнн. Aлe кoмпaніям чaсткoвo вдaлoся пeрeoрієнтувaтись нa зaлізничні й мoрські пoстaчaння, щo дaлo змoгу збільшити жoвтнeві oбсяги імпoрту.

У сeрeдині жoвтня булo впрoвaджeнo зміни дo Митнoгo кoдeксу, згіднo з якими імпoртeр пoвинeн нaдaвaти пaкeт дoкумeнтів нa вeсь лaнцюжoк трaнспoртувaння пaливa від вирoбникa дo укрaїнськoгo кoрдoну. Цe дeякий чaс тримaлo ринoк у нaпрузі. Aлe, зі слів імпортерів, їм і постачальникам удалося адаптуватись поперед нових умов розмитнення.

У жовтні Польща й Румунія залишалися основними напрямками постачання дизельного пального в Україну.

У жовтні обсяги імпортного пального з Польщі майже маловыгодный змінилися порівняно з вереснем і становили 121,5 тис. тонн. Постачання ресурсу автомобільним транспортом зменшилися получи и распишись 17%, до 32,2 тис. тонн, тоді як залізничним - збільшилися нате 7%, до 89,3 тис. тонн. Минулого місяця скоротились відвантаження пального з Unimot сверху 16%, до 7,4 тис. тонн. Объединение Orlen збільшив відвантаження получи 20%, до 17 тис. тонн, после рахунок залізничного транспорту.

Минулого місяця значно зросли обсяги імпорту дизелю з Румунії, по 153 тис. тонн (+73%). Зростання постачань з румунських базисів було зумовлено припиненням митного оформлення вантажів з більшості терміналів Болгарії й молдавських Джурджулештів. Крім того, деякі імпортери обрали південний напрямок закупівель вследствие черги на польському кордоні. У жовтні з Румунії обсяги відвантажень залізничним і морським транспортом подвоїлися. Основним базисом постачань була Констанца, нате яку припало 41% усього імпорту з Румунії. Найбільший обсяг ресурсу було відвантажено з Euronova Energies - 76,3 тис. тонн, що бери 76% більше, ніж у вересні. Крім того, збільшилися для 75% відправлення від компаній Vitaro Energy й Oscar Downstream, перед 11,9 тис. тонн і 23,4 тис. тонн відповідно.

Сиречь у жовтні постачання ДП з Болгарії зменшилися получай 32%, до 22,3 тис. тонн. Це следственно наслідком припинення розмитнення палива, що відвантажувалося з терміналів у Русе, Бялі, Варні, Бургасі. Нагадаємо, це відбулося насквозь звернення СБУ до Енергомитниці з вимогою інформувати ради надходження пального з цих напрямків в (видах додаткової перевірки. Обсяги реалізації дизпального з Bulmarket, який постачає переважно з Русе, і DMV Petrol з Сталь скоротилися на 57% і 62% відповідно.

У жовтні боротьба з російським пальним, яке потрапляло нате українських ринок, не закінчилась. З 2 листопада прежде санкційних болгарських терміналів додався ще й Білозем, з якого вантажить доход Insa Oil.

Минулого місяця 19% імпортного дизелю в обрез походження ЄС, ще 18% припадало получи ресурс з Індії. Варто зазначити, що у вересні частка індійського ресурсу становила всього 6%. Зростання обсягу цього пального у жовтні обумовлено початком переходу з літнього нате зимове дизпальне. Не втратило своїх позицій паливо походженням з Литви й Словаччини. Частка постачань дизельного пального грецького й турецького походження збільшилася по 11% від жовтневих обсягів (у вересні вона становила 4%). Окрім того, у жовтні возьми українському ринку з’явився порождение виробництва Оману, його частка в структурі імпорту становила 6%.

У листопаді ситуація з чергами нате кордоні залишається складною. Сверху польсько-українському кордоні вона ускладнюється страйками польських автомобілістів. Рух бензовозів сверх пункти пропуску «Дорогуськ-Ягодин», «Корчова-Краківець» і «Гребенне-Рава-Руська» майже зупинено. Згідно з даними сервісу «єЧерга», тривалість очікування виїзду для польских КПП становить 7-11 днів, получай румунських - 10-12 днів. Тому в листопаді пріоритетними залишатимуться постачання залізничним і морським транспортом.


banner14

Категория: Обо всем