Їх залишилося п'ятеро. Хто стане першим чемпіоном відродженої Формули-2
Опубликованно 17.10.2017 12:26
Маркелов, Леклерк і Rowland - тріо головних претендентів на титул/Фото: Формула-2
Перший сезон повсталої з попелу Формули-2 поступово вийшов на фінішну пряму з затяжного повороту довжиною в 18 яскравих і непередбачуваних перегонів. Всього два етапи і чотири заїзду залишилося до кінця першого за п'ять довгих років чемпіонату, знову отримав знамените на весь світ ім'я натомість так і не прижившемуся бувалим фанатам назвою GP2.
Незважаючи на те, що перегонів залишилося зовсім не багато, чемпіонська битва ще не закінчена, адже на даному етапі за титул все ще борються відразу п'ятеро молодих пілотів з трьох найсильніших команд Формули-2. Кому з них пощастило відчувати себе досить безпечно, а хто-то балансує на межі, за якою вже немає битви за головний трофей.
Гиотто і Латифи не відстають/Фото: Формула-2
Перейдемо від слів до справи. Після 18-ти заїздів поточного сезону шанси на титул все ще мають гонщики відразу трьох безперечно кращих команд чемпіонату:Ніколас Латифи(DAMS) – 132 балиЛука Гиотто(Russian Time) – 150 балівАртем Маркелов(Russian Time) – 152 балиОлівер Роуланд(DAMS) – 159 балівШарль Леклерк(Prema) – 218 балів
Враховуючи, що за два етапи цілком реально заробити 96 очок особистого заліку (25 за перемогу в суботньому заїзді, 15 за тріумф у неділю, 4 за поул-позицію і по 2 в кожній гонці за кращий коло) – навіть таке досить велике відставання найменш ймовірного чемпіона дозволяє йому все ще боротися з більш успішними гонщиками за трофей. Але йому буде набагато легше втратити своє місце в топ-5, ніж піднятися на вершину.
Ніколас Латифи: дві перемоги за п'ять років і гарантована битва за срібло
22-річний уродженець Торонто за свою професійну кар'єру, по суті, нічого не вигравав. Та й перемог у формульних серіях у нього було не багато: до тріумфу в недільному спринті Формули-2 в Сільверстоуні Ніколас Латифив останній раз стояв на верхньому щаблі п'єдесталу ще в 2012-м, коли ганявся в італійської Формули-3. Однак, переживши не найвдаліший сезон GP2-2016 з командою DAMS, він отримав у нагороду фактично кращу машину чемпіонату, яка в цьому сезоні принесла йому сім подіумів і 132 бали особистого заліку. Звичайно, якщо канадець втратить всього 10 очок з 96-ти – чемпіоном йому вже не бути. Але ж це Формула-2, тут трапляється всяке (згадаймо хоча б зачастившие дискваліфікації і сходи лідерів)! Та й битва за срібло та бронзу чемпіонату тільки набирає обертів – всього 27 пунктів відокремлюють Ніколаса від напарника по команді, займає друге місце.
У будь-якому випадку, для нього цей сезон став одним з найяскравіших професійної гоночної кар'єрі, яка в будь-якому разі, ще тільки починається.
Ймовірність перемоги в чемпіонаті: 10%
Ніколасу буде не легко/Фото: Формула-2
Лука Гиотто: гонщик кращої команди чемпіонату, який вміє перемагати
Другий номер російського колективу, в цьому сезоні захопив лідерську позицію в Кубку конструкторів Формули-2, абсолютно несподівано виявився загалом у двох балах від свого напарника по команді, весь сезон бореться за чемпіонський титул. Італійський гонщик Лука Гиоттов цьому році теж, як і Латифи, офіційно лише одного разу піднімався на першу сходинку п'єдесталу, та й сталося це лише на крайній спринтерській гонці молодшої формульної серії. Однак домашньому тріумфу передували п'ять подіумів (серед яких чотири на другому місці) і дев'ять фінішів у першій вісімці, що в сумі принесло 22-річному пілотові 150 балів. За весь минулий сезон в GP2 з досить сильною тоді командою Trident йому далися лише 111 балів. Зараз же срібний призер серії GP3-2015 має досить непогані шанси поборотися навіть за чемпіонство Формули-2!
Звичайно, 68 очок відставання від Леклерка ставлять під сумнів вірогідність щільної боротьби за чемпіонське звання, але від помилок ніхто не застрахований, а Лука з тих, хто точно не упустить навіть найменшу можливість підібратися ближче до лідера. Все, що йому необхідно, це вигризати попереду йдуть суперників кожен можливий бал!
Ймовірність перемоги в чемпіонаті: 27%
Гиотто дихає в спину напарнику і Роуланду/Фото: Формула-2
Артем Маркелов: між двох вогнів
Російський пілот команди Russian Time в цьому році демонструє величезний прогрес. Якщо в 2014 і 2015-му він ледве міг боротися за очки, а роком раніше здобув свою першу і на той момент єдину перемогу в GP2, то в цьому сезоні у Артема Маркеловавсе йде як по маслу. Він почав нову еру Формули-2 перемогою, і за дев'ять уїк-ендів вже двічі повторював це досягнення. Ще два рази він стояв на подіумі поруч з переможцями, разом з напарником по команді подарувавши Russian Time надію на повернення Кубка командного заліку.
Ситуація для Артема складається таким чином, що зараз йому доведеться думати як мінімум про три завдання: як наздогнати Леклерка, як випередити Роуланда і як не втратити третє місце особистого заліку, а з ним і бронзу всього чемпіонату Формула-2.
66 балів переваги Шарля Леклерка можна відіграти ще до старту фінального спринту сезону в Абу-Дабі. Звичайно, для цього Артему доведеться сподіватися тільки на себе, але і на невдачі монегаска, подібні тим, які були у нього в двох домашніх гонках, або таким, як у суботньому заїзді на Гран-прі Бельгії. Єдине, в чому немає сумнівів – наступному учаснику нашого рейтингу доведеться нелегко до самої фінальної гонки, адже з Артемом йому вже не раз доводилося боротися, причому не завжди чесно.
Ймовірність перемоги в чемпіонаті: 29%
Артем Маркелов ближче до титулу, ніж коли-небудь/Фото: Формула-2
Олівер Роуланд: старших потрібно пропускати
Британець проводить в молодшому формульному чемпіонаті вже другий повноцінний сезон, хоча його дебют в GP2 відбувся ще в 2015-м. Однак тільки в 2017-му талант самого старшого серед всіх претендентів на титул гонщика розкрився повністю: дві перемоги, шість подіумів, чотири фінішу в очковій зоні, поул-позиція на тріумфальному для нього Гран-прі Угорщини, краще коло в Монако і друге місце особистого заліку з активом у 159 балів після дев'яти уїк-ендів.
Так, колектив Олівера Роуландазараз йде лише на третьому місці в командному заліку. Та й самому 25-річному пілоту в останніх гонках не зовсім щастить (після заїзду на «Хунгарорінг» Олівер набрав лише один бал, втратив відразу 15 із-за дискваліфікації в Бельгії і стільки ж за отлетевшего колеса в Італії), проте він, як ніхто інший, має найбільші шанси потіснити з першого місця Леклерка.
Цілих вісім років активних виступів у перегонах з відкритими колесами, безумовно, роблять Роуланда не тільки самим старшим претендентом на трофей сезону-2017, але і найдосвідченішим серед них. Для того, щоб за підсумками чемпіонату виявитися попереду всіх, йому необхідно відіграти 59 балів. В середньому за гонку йому в цьому сезоні вдавалося набирати 8.8 бали, а значить, статистика грає не на його користь. Однак такі вдалі серії, які були у нього, починаючи з суботнього заїзду в Австрії і закінчуючи недільним спринтом в Угорщині, все ж досить обнадійливі. За ті шість заїздів він набрав відразу 78 очок – 13 за гонку. І якщо йому це вдалося, то, що ж завадить повторити результат знову? Хіба що останній претендент на головний трофей.
Ймовірність перемоги в чемпіонаті: 36%
Роуланду потрібно гарненько постаратися/Фото: Формула-2
Шарль Леклерк: прийшов, побачив, переміг і пішов далі
Кар'єра 19-річного монегасского пілота Шарля Леклеркавже на даному етапі могла б стати вступом до будь-якій книзі про «Як швидко стати успішним». Гонщик буквально змітає все на своєму шляху, навіть всупереч тому, що особливого досвіду виступів у перегонах з відкритими колесами у нього немає. Відразу після картингу він перебрався в формульні серії, ставши другим у чемпіонаті «Альпійська Формула Рено 2.0» вже в першому сезоні. Але залишатися там він не побажав, швидко перебравшись в європейську Формулу-3, звідки він потрапив в GP3, став чемпіоном і по ієрархічній драбині будь-якого пілота тут же перебрався в Формулу-2. Його успіх продовжився, дозволивши Шарлю вже зараз випереджати найближчого переслідувача на 59 балів. І це незважаючи на дискваліфікацію в гонках і кваліфікаціях, які похитнули позиції пілота в особистому заліку.
Зараз Леклерка наздогнала своєрідна чорна смуга: його п'ятий тріумф у заключному заїзді на трасі «Сільверстоун» поки є крайнім, і вже сім бойових перегонів лідер команди Prema зовсім не піднімається на подіум. Однак бали потроху заробляє, одну за одною виграючи кваліфікації (на його рахунку сім поулів з дев'яти можливих), так і фініші в очковій зоні допомагають тримати переслідувачів на відстані.
Головна битва між Леклерком і Роуланд/Фото: Формула-2
Для перемоги в особистому заліку Шарлю вистачить навіть 37 балів, і титул він може забезпечити ще в Хересі. Однак йому варто враховувати той факт, що суперники, особливо Олівер Роуланд, будуть всіляко намагатися за будь-яку ціну перешкодити йому зробити це. Та й напруга теж сильно зросла, особливо враховуючи невдалий уїк-енд в Італії.
Скоріш за все вже в наступному сезоні він стане пілотом Формули-1, адже команда Ferrari начебто домовилася з Sauber про місце для свого підопічного. Статися це навіть незалежно від результатів монегаска. Але сам Шарль бажає піти у статусі чемпіона, адже його стайня все ще бореться з Russian Time за командний титул.
Ймовірно, що саме Леклерк і стане першим володарем титулу Формули-2 після повернення чемпіонату, хоча навіть найбільша риба може легко вислизнути з рук, якщо її неправильно тримати.
Ймовірність перемоги в чемпіонаті: 87%
Леклерк звик перемагати/Фото: Формула-2
Кваліфікація першого з двох, що залишилися уїк-ендів стартує вже в п'ятницю о 16:30 за київським часом. Саме вона покладе початок дуже гарячій боротьбі кращих пілотів чемпіонату, яка рано чи пізно завершиться довгоочікуваним тріумфом одного з них.
Нагадаємо, раніше Шарль Леклеркзаявляв, що він ще занадто молодий, щоб дебютувати у Формулі-1 відразу в команді Scuderia Ferrari.
Категория: АвтоМотоСпорт