Формула-1. Десять найбільш важливих моментів нового сезону королівських автогонок
Опубликованно 18.03.2018 13:42
Превью сезону-2018
Останню неділю березня стане особливим для мільйонів людей по всьому світу. В цей день стартує Гран-прі Австралії – перший етап 69-го чемпіонату світу «Формула-1». Сезон вже підготував для фанатів і гонщиків кращих команд планети багато сюрпризів: нові правила, шини, вдосконалені стандарти безпеки, дебютанти, повернення забутих виробників, улюблених трас...
У першій частина прев'ю до сезону-2018 XSPORTдокладно розбирає календар, нові елементи безпеки та інші важливі моменти, які вплинуть на розклад сил в чемпіонаті «Формула-1»:
1. Календар: 21 етап і траса, на якій не виступали 28 років
Мабуть, календар сезону – це завжди один з найбільш важливих і цікавих моментів перед стартом кожного нового чемпіонату. Особливо якщо в ньому є зміни, і особливо – якщо вони в плюс. Так у порівнянні з минулим роком в сітці календаря з'являться два нових етапу, але все буде проведений 21 гран-прі, так як Малайзія відмовилася від подальшої співпраці з королівськими автоперегонами.
Тим не менш, повернувся в стрій після дев'яти сезонів відсутності Гран-прі Франції на «Поль Рікар» і поява проводиться лише раз на два роки Гран-прі Німеччини на «Хоккенхаймринг» – найкраще, що могло трапитися з календарем у 2018-м.
І якщо з німецьким етапом все більш-менш ясно, то варто лише подумати, що тільки двоє гонщиків з 20 перемагали у Франції (Кімі Райкконенв 2007-м і Фернандо Алонсов 2005-му, проте обидва на треку «Маньї-Кур») – відразу представляється запекла боротьба всіх і кожного за тріумф і подіум оживав етапу на малознайомому автодромі! Так-так, адже на «Поль Рікар» боліди Формули-1 востаннє відшуміли ще в далекому 1990-му, коли перемогу там здобув місцевий гонщик Ален Прост.
Ми з нетерпінням чекаємо початку битви і пропонуємо вам повний календарнаступного сезону, який стартує 25-го березня і триватиме рівно вісім місяців, традиційним закриттям в Абу-Дабі 25-го листопада:22-25 березня: Гран-прі Австралії, Мельбурн – «Альберт-Парк»6-8 квітня: Гран-прі Бахрейну, Сахір – «Міжнародний автодром Бахрейну»13-15 квітня: Гран-прі Китаю, Шанхай – «Шанхай»27-29 квітня: Гран-прі Азербайджану, Баку – «Міська траса Баку»11-13 травня: Гран-прі Іспанії, Монмело – «Барселона-Каталунья»24-27 травня: Гран-прі Монако, Монте-Карло – «Міська траса в Монте-Карло»8-10 червня: Гран-прі Канади, Монреаль – «Автодром імені Жиля Вільньова»22-24 червня: Гран-прі Франції, Ле-Кастелле – «Поль Рікар»29 червня – 1 липня: Гран-прі Австрії, Шпілберг – «Ред Булл Ринг»6-8 липня: Гран-прі Великобританії, Сільверстоун – «Сільверстоун»20-22 липня: Гран-прі Німеччини, Хоккенхайм – «Хоккенхаймринг»27-29 липня: Гран-прі Угорщини, Будапешт – «Хунгарорінг»24-26 серпня: Гран-прі Бельгії, Спа – «Спа-Франкоршам»31 серпня – 2 вересня: Гран-прі Італії, Монца – «Монца»14-16 вересня: Гран-прі Сінгапуру– «Марина Бей»28-30 вересня: Гран-прі Росії, Сочі – «Сочі Автодром»5-7 жовтня: Гран-прі Японії, Судзука – «Сузука»19-21 жовтня: Гран-прі США, Остін – «Траса Америк»26-28 жовтня: Гран-прі Мексики, Мехіко – «Автодром імені братів Родрігес»9-11 листопада: Гран-прі Бразилії, Сан-Паулу – «Інтерлагос»23-25 листопада: Гран-прі Абу-Дабі, ОАЕ – «Яс-Маріна»
Формула-1 повертається у Францію /
racedepartment.com
2. Двигуни і команди: Honda в Toro Rosso, Renault в McLaren, повернення AR
Важливий момент, який може вирішити долю всього чемпіонату – вибір двигунів. Вже у минулому сезоні стало відомо, що McLaren відмовляться від Honda на користь Renault, японські постачальники змінять французів в Toro Rosso. На цьому можна було б закінчувати розповідь. Але, як не дивно, Honda в тандемі з італійським колективом на передсезонних тестах їхала дуже швидко і вкрай надійно (STR на одному двигуні слегкостью подолали дистанцію у сім з половиною гран-прі), а ось McLaren навіть французькою двигуні далеко вперед не пішла, хоч в одиноких випадках гонщики команди все ж вистрілювали хорошими результатами.
Всі карти розкриються тільки після декількох бойових етапів, але є великі побоювання, що новий двигун не врятує британську стайню від ганьби і в цьому році.
Не можна залишити без уваги ще один факт. У Формулу-1 після довгих років відсутності повернувся легендарний виробник автомобілів Alfa Romeo. Зараз «Альфи» будуть лише технологічним партнером команди Sauber, яка тепер іменується Alfa Romeo Sauber F1 Team, але в майбутньому є надія на розширення сфер впливу італійців.
Нові назви команд, автомобілі та використовуються двигуни:Mercedes AMG Petronas F1 Team:F1 W09 EQ Power + / MercedesScuderia Ferrari:SF71-H / FerrariAston Martin Red Bull Racing:RB14 / TAG Heuer (Renault)Sahara Force India F1 Team:VJM11 / MercedesWilliams Martini Racing:FW14 / MercedesRenault Sport F1 Team:R. S. 18 / RenaultRed Bull, Toro Rosso-Honda:STR13 / HondaHaas F1 Team:VF-18 / FerrariMcLaren F1 Team:MCL-33 / RenaultAlfa Romeo Sauber F1 Team:C37 / Ferrari
Alfa Romeo починає нову главу в формульної історії / Фото: Twitter команди
3. Передсезонні тести: результат поки ні про що не говорить
Ми вже давно звикли до того, що до старту сезону ніхто не поспішає витягувати козирі з рукава. Поки остаточно не ясно, наблизилася «скудерія» Ferrari до свого головного ворога – команді Mercedes. Точно також незрозуміло, як себе почуває з новим мотором Honda, довговічний успіх Toro Rosso, що собою представляють новачки чемпіонату...
Безумовно, усі без винятку почали їхати швидше, і багаторічний рекорд автодрому в Барселоні упав стараннями відразу кількох гонщиків. Кращим з них виявився Себастьян Феттель, який не тільки показав топ-час, але і проїхав найбільшу дистанцію по – 643 кола, ставши єдиним, хто пробив сьомий десяток. Як не дивно, друге кращий час показав Кімі Райкконен– результат 1:17.221 став на 0.039 секунди повільніше часу німця. Алонсотеж зміг в останній день тестів на новому движку стрибнути аж на третю позицію, скориставшись перевагою кваліфікаційної гуми Hyper Soft, про яку ми поговоримо в другій частині нашого превью зовсім скоро.
Якщо вірити тестам, то навіть Шарль Леклерна Sauber без проблем випередить в гонці пілотів Williams, але не варто забувати, що це всього лише підготовка до сезону. Багато команди все ще шукають оптимальні налаштування, тестують новинки і особливо не намагаються бити рекорди до того, поки не знайдуть впевненість у надійності техніки. Так і гонщики поки що не поспішають викладатися на всі 200%, так як попереду довгий сезон, до старту якого не варто показувати всю свою міць тим, з якими належить боротися за перемоги.
Результати зимових тестів:
Зведені результати тестів / Twitter F1
4. І знову про моторах: три на сезон – чи не замало?
Прийшла пора згадати про нововведення, яке може в цьому році погубити багато чемпіонських планів. Протягом 21-го етапу кожен гонщик зможе використовувати без штрафів лише три двигуна, а це значить, що один мотор повинен буде подолати дистанцію в сім гоночних уїк-ендів. У минулому сезоні (нагадаємо, що в 2017-му етапів у календарі було 20) ліміт встановлювали чотири мотори, яких багатьом ледь вистачило, а деяким і зовсім виявилося недостатньо. Але були команди, без проблем впоралися з цим обмеженням, жаліючи серце боліда і заощаджуючи його ресурс. Тепер берегти движки доведеться всім, навіть чемпіонам.
Але штрафів, і не сумнівайтеся, стане набагато більше!
5. Halo: головне, щоб не заважало
У цьому сезоні технічний регламент і правила безпеки, як і завжди, трохи змінилися. Про більшість з них ми поговоримо в другій частині нашого превью, однак відкладати в довгий ящик один з найпомітніших елементів, який вперше за всю історію з'явився на автомобілях 2018 року, ми просто не можемо.
Гучне Halo, «німб», вже підноситься над головою кожного пілота Формули-1. Багато протестів з боку фанатів і гонщиків зіткнулися з думками інших пілотів і федерації про те, що дана захист здатна рятувати життя. Хоча ще раніше було доведено, що ні Жюля Бьянкі, ні Феліпе Масу(у 2009-му) цей дорогий «німб безпеки» не врятував би, все ж він став обов'язковим. Але зіпсований зовнішній вигляд громіздкою і міцної конструкції (кажуть, що «німб» може витримати лондонський автобус) вплинув також на аеродинаміку та загальна вага боліда. Кожна команда по-своєму намагалася знайти вихід із ситуації, по суті, перетворивши Halo в аеродинамічний елемент. Хтось додав поверх конструкції невеликий открылок, хтось- цілий генератор вихорів, а деякі навіть встановили маленьке антикрило усередині конструкції!
Однак головним все ж залишається безпека. Хотілося б, щоб у новому сезоні нікому не представилося першим випробувати «німб» в дії. А вже якщо б і довелося стати дебютантом, то лише зі щасливим кінцем.
До "німбом" доведеться звикати / Фото: Twitter F1
Все це – лише частина всіх новинок, які чекають нас в новому 69-му сезоні Формули-1. У наступній частині нашої розповіді ми розповімо про склад на чемпіонат-2018, новинці від Pirelli, рекорди, які можуть впасти і в чому іншому.
Раніше Льюїс Хемілтон, а за ним і Даніель Ріккардоозвучили свої плани на захист і завоювання чемпіонського титулу.
Читайте також:
Категория: АвтоМотоСпорт