Формула-1. Десять найважливіших новинок 69 в історії чемпіонату королівських автогонок


Опубликованно 19.03.2018 14:18

Формула-1. Десять найважливіших новинок 69 в історії чемпіонату королівських автогонок

Друга частина превью сезону-2018 чемпіонату світу Формула-1

У першій частині презентації нового чемпіонату світу «Формула-1» ми розібрали п'ять дуже важливих моментів, які впливатимуть на 69-й сезон королівських автоперегонів: календар чемпіонату, який поповнився Францією і Німеччиною, нові правила використання двигунів, результати тестів, подумали про корисність Halo і про те, як змінилися команди. Але це далеко не весь перелік новинок майбутньої першості. Старт у Мельбурні буде дано вже дуже скоро, а значить – пора завершити наше оповідання, проаналізувавши другу порцію не менш важливих і вирішальних моментів!

6. Гонщики: вундеркінд з Формули-2 і нашестя росіян

Склади команд на сезон-2018 – ще одна інтрига 69-го сезону Формули-1. Звичайно, більшою мірою стайні зберегли своїх кращих пілотів, які захищали їх кольору і раніше, але не обійшлося і без дебютантів.

Мабуть, найбільш цікавим для спостереження стане гонщик команди AR Sauber Шарль Леклер. 20-річний монегаск в сезоні-2017 став безальтернативним чемпіоном Формули-2, виграв чи не всі кваліфікації, зацікавивши своїми успіхами керівництво команди Ferrari. Оскільки місця в головному колективі для пілота італійської гоночної академії не знайшлося, «жеребці» зробили все, щоб забезпечить монегаску місце в команді Sauber. Нехай це один з найслабших колективів у сітці чемпіонату, але і Леклеруще потрібен час, щоб набратися досвіду. Гонщик вже не показав найгірші результати під час тестів, а отже, зможе здивувати своїх фанатів і протягом сезону.

Другим дебютантом Формули-1 в 2018-му стане росіянин Сергій Сироткін. Він довго змагався за вакантне місце в Williams з Робертом Кубіцею, але талант, виражений в грошовому еквіваленті, підкупив потребує засобах колектив з Гроу. Відзначимо, що поки Сергій не показав тих результатів, які від нього чекали. Але все ще попереду! Крім Сироткіна, відразу два пілоти з Росії зайняли посади тестових гонщиків в дуже хороших командах. Так всім відомий Данило Квятпотрапив в лігво Ferrari, а продовжує виступи у молодшій формульної серії Артем Маркеловприєднався до Renault. Також співпраця з Force India продовжить четвертий у цьому списку росіянин Микита Мазепин, який у сезоні-2017 виступав в європейській Формулі-3.

Тим не менш, основна увага буде прикута до абсолютно іншим гонщикам, імена яких нам давно відомі.

Повний склад пілотів на сезону-2018:Mercedes AMG Petronas F1 Team:Льюїс Хемілтон №44 / Валттері Боттас №77Scuderia Ferrari:Себастьян Феттель №5 / Кімі Райкконен №7Aston Martin Red Bull Racing:Даніель Ріккардо №3 / Мак Ферстаппен №33Sahara Force India F1 Team:Серхіо Перес №11 / Естебан Вікон №31Williams Martini Racing:Ленс Стролл № 18 / Сергій Сироткін №35Renault Sport F1 Team:Ніко Хюлькенберг №27 / Карлос Сайнс №55Toro Rosso-Honda:П'єр Гасли №10 / Брендон Хартлі №39Haas F1 Team:Роман Грожан №8 / Кевін Магнуссен №20McLaren F1 Team:Фернандо Алонсо №14 / Стоффель Вандорн №2Alfa Romeo Sauber F1 Team:Шарль Леклер №16 / Маркус Ерікссон №9

Sauber поповнилася перспективним новачком / Фото: Twitter команди

7. Технічний регламент: T-крило і формальну заборону акулячих плавників

Технічний регламент світової першості не зазнав значних змін. Проте нові правила команди змусили шукати відповідні їм рішення.

Першим, що кидається в очі при погляді на нові боліди – видозмінений «акулячий плавник». Елемент гоночного автомобіля в 2017-му допомагав усім, без винятку, командам мінімізувати ефект турбулентності і в цілому стабілізувати гоночний болід, розподіляючи потоки повітря рівномірно на обидві сторони. Інженерам і дизайнерам нічого не залишалося, як виконати приписи регламенту, але навіть зараз зрозуміло, що повністю позбутися від цього життєво необхідного елементу ніхто бажання не виявив. Так задня частина «плавця» йде вниз, що не порушує правил про зонах розміщення конструкцій автомобіля, але як і раніше дозволяє боротися з турбулентністю на прийнятному рівні.

Змінилося і «Т-крило». Воно більше не буде підніматися над плавцем (так як там заборонена зона), але все ж залишиться на автомобілях, хоча і буде виконувати дещо інші функції, ніж раніше. Тепер команди розміщують цей допоміжний елемент в самому низу «плавця».

Обмежила FIA і кількість спалюваного командами масла, що стало наслідком підозри топ-колективів у використанні різних присадок. У 2018-му норма спалюваних мастильних матеріалів на 100 кілометрів буде дорівнює 600 грам. Таке нововведення може суттєво сповільнити команди, але вихід завжди можна знайти і, запевняємо, деякі вже намагалися це зробити.

Плюс до всього, команди змушені будуть довести повну відсутність на своїх автомобілях систем, що дозволяють контролювати вручну підвіску і змінювати просвіт. Така вимога FIA і Чарлі Уайтинга.

Топ-команди можуть постраждати від нового регламенту / Фото: Twitter команди Mercedes

8. Шини. Новий швидкий Hyper Soft для кваліфікацій і рекордів

Офіційний і єдиний постачальник шин для Формули-1 в цьому році не змінився. Та й поки що в цьому немає потреби, адже італійська фірма Pirelli без проблем справляється зі своїми обов'язками, не скаржиться сама і не засмучує інших.

На сезон-2018 шинники підготували два сюрпризи, але лише один з них є вкрай важливим – рожеві покришки Hyper Soft. Назва гумі обирали народним голосуванням, а ось їх призначення було визначено вже давно. Самий м'який компаунд розрахований на те, щоб бити рекорди всіх автодромів і збільшувати швидкість проходження кола. Саме ці дві мети він вже успішно виконав в Барселоні, коли на передсезонних тестах був перевершений неофіційний рекорд траси «Каталунья», який у 2008-му встановив Феліпе Маса. Ден Ріккардона м'яких шинах пролетів 4.665 кілометра за 1:18.047 хвилини. Після цей час ще неодноразово билося та іншими пілотами, про що ми розповідали у першій частина превью.

У підсумку HS дає близько 0.7-0.8 секунди переваги над пурпуровими покришками Ultra Soft, про що поспішив повідомити виробник. Але є в цих покришках і один великий мінус – знос. По суті, використовувати їх можна лише у кваліфікації, так як вже через кілька кіл активної атаки їх перевага починає швидко прагнути до нульової позначки. В цілому пілоти залишилися задоволені, але як поведе себе нова гума в бою – поки що залишається загадкою.

Зазначимо, що італійці вирішили взяти й іншу крайність, створивши найбільш жорсткі шини під назвою Super Hard, які в порівнянні з «хардом» стали трохи м'якше.

Можливо, найшвидші шини в історії / Фото: Twitter Pirelli Motorsport

9. Рекорди, які можуть не встояти

У минулому сезоні Льюїс Хемілтонпобив відразу кілька, здавалося б, недосяжних рекордів Формули-1. Пілот Mercedes почергово перевершив двох легендарних гонщиків по числу завойованих поул-позицій, але зупинятися не збирається. Хоча, справедливості заради, варто відзначити, що його досягнення в цьому році навряд чи стануть такими ж великими, як і в минулому.

Але почнемо ми не з британця, а, мабуть, зі скромного гонщика Renault Ніко Хюлькенберга. Саме німець однією своєю перемогою може зруйнувати два антирекорду Формули-1. Так «Халк» у разі тріумфу в будь-якій з гонок цього сезону зможе побити «рекорд» Марка Веббера, який 129 етапів чекав свою перемогу, а за компанію і «досягнення» Мартіна Брандла, який до першого подіуму провів у бою 90 етапів. Зараз на рахунку Ніко 135 гран-прі, а значить у разі рекорду він, мабуть, надовго залишиться недосяжним.

Ще один рекорд пов'язаний з молодістю. Так відразу три гонщика мають всі шанси відібрати перше місце в таблиці наймолодших володарів поул-позиції у Себастьяна Феттеля. Німець десять років тому виграв свою першу кваліфікацію у віці 21 року 2 місяців і 11 днів. Поки цього віку в пелотоні не досягли троє гонщиків: Макс Ферстаппен, який є одним з головних претендентів на цей рекорд, Шарль Леклері Ленс Стролл. У останнього часу на те, щоб перевершити Феттеля аж на цілий сезон більше, ніж у конкурентів!

А ось всього шість фінішів у будь-яких перегонах та на будь-яких позиціях дозволять Фернандо Алонсоперевершити рекорд Міхаеля Шумахера, який за довгу кар'єру побачив картатий прапор 237 етапах.

Повернемося до Льюїсу. Гонщик Mercedes в 2018-му буде активно боротися за свій п'ятий титул, що може допомогти йому побити рекорди Кімі Райкконенаі Ніка Хайдфельда. У першому випадку британцеві достатньо буде лише в перших трьох етапах нового сезону фінішувати в очковій зоні, після чого Кіміз його 27-ю фінішами в окулярах поспіль вже не буде лідером. По суті те ж саме Хемілтонповинен виконати і з німцем Хайдфельдом, але тут навіть не обов'язково фінішувати в топ-10, важливо лише побачити картатий прапор у перших дев'яти етапах чемпіонату, тим самим завоювавши 34 фінішу поспіль.

Так само Хемілтоні Феттельпозмагаються між собою за рекорд Айртона Сенниза кількістю гонок, в яких пілот лідирував від старту до фінішу. На рахунку бразильської легенди таких етапів 19, а ось британець і німець мають у своїх активах за 13 таких заїздів. Сім гонок на чолі пелотону від старту і до картатого прапора – і хтось забере собі ще одне досягнення. Але на цьому дуель пілота Mercedes і німця з Ferrari не закінчиться! Вони лише трохи поступаються легендарному Міхаелю Шумахерув рейтингу перемог, здобутих у різних країнах. Як відомо, «Червоний барон» перемагав у 22-х різних гран-прі, а його переслідувачі мають по 21-й перемозі. Але тут у Феттеляшансів трохи більше, адже в календарі чемпіонату є одразу чотири країни, в яких він не вигравав: Мексика, Росія, Франція та Азербайджан. Хемілтонж не піднімався на найвищу сходинку подіуму лише в останніх двох гонках.

Льюїс може взяти відразу кілька крутих рекордів / Фото: Twitter команди Mercedes

10. Ставки букмекерів на переможця і трансляції гонок в Україні

Останнім і досить цікавим пунктом нашого рейтингу стане те, що мало впливає на самих гонщиків, але дуже допомагає фанатам. Після тривалої відсутності Формула-1 нарешті повертається на українські телеекрани, що, безумовно, велике свято для всіх фанатів королівських гонок. Але куди більш цікавим є той факт, що всі жителі України отримають можливість насолодитися новинкою – унікальним F1 TV. Ця платформа хоч і не безкоштовно, але куди більш цікава, ніж трансляція по ТБ. Завдяки новому продукту, що з'явився на світ з подачі Liberty Media, кожен вболівальник отримає можливість в будь-який момент гонки самостійно вибирати камеру будь-якого з 20 болідів для перегляду гонки і слухати радіопереговори всіх команд. Також будуть доступні ще кілька корисних функцій і відкритий доступ в історичний відеоархів. Хіба це не прорив?Наостанок залишилося лише розібратися в тому, за кого вболівати в цьому сезоні. Кожна людина сама вибирає для себе улюбленця: хтось ще з 2005-го топить за Алонсо, комусь цікавіше підтримувати фаворитів, або ж надсилати всю свою енергію тим, кому не щастить. У цьому сезоні буде досить цікаво спостерігати за розвитком тандему Toro Rosso і Honda, за тим, як проявить себе іменита молодь і що покажуть вічно змагаються ветерани. Поки букмекери схиляються до того, що Льюїс Хемілтонвсе ж найвірогідніше стане першим серед діючих пілотів п'ятикратним чемпіоном. Британець з величезною перевагою виявився попереду Себастьяна Феттеля. Чи зможе він також впевнено перевершити німця в гонці – поки що залишається загадкою. Цікаво, що прогнозисти поставили Фернандо Алонсовище Кімі Райкконена, а пілотів команди Haas F1 зрівняли по шансах на титул з Маркусом Ерікссоном, який ніколи не піднімався нижче останнього місця в їхніх ставках: Льюїс Хемілтон – 1.83Себастьян Феттель – 4.50Макс Ферстаппен – 7.00Валттері Боттас - 11.00Даніель Ріккардо – 13.00Фернандо Алонсо – 26.00Кімі Райкконен – 41.00Карлос Сайнс, Ніко Хюлькенберг, Стоффель Вандорн – 101.00Естебан Вікон, Серхіо Перес – 251.00Ленс Стролл – 501.00Сергій Сироткін – 751.00Брендон Хартлі, Шарль Леклер, П'єр Гасли – 1001.00Кевін Магнуссен, Маркус Ерікссон, Роман Грожан – 1501.00

У командному битві високо оцінюють Mercedes: ставки на німців приймають по коефіцієнту 1.44 до 1. Австрійська «стайня» Red Bull з їх 4.33 до 1 випереджає Ferrari, на перемогу в кубку конструкторів якій беруть 5 до 1. В цьому ж рейтингу колектив Джина Хаасаз коефіцієнтом 151 до 1 посідає не останнє місце. Крім трійки лідерів американський колектив поступається лише McLaren (34 до 1) і Renault (101 до 1), але випереджає Force India (201 до 1), STR з Williams (501 до 1) і Sauber, шанси на перемогу якої дорівнюють 1001 до 1.

За кого вболівати – вирішувати лише вам!

Зима завершилася і настав час гонок! / Фото: Twitter Scuderia Ferrari

Вже в цей уїк-енд Формула-1 в 69-й раз дасть старт новому сезону. Кращі з кращих будуть боротися на нових і старих автодромах за призи і важливі очки, а глядачі з завмиранням будуть стежити за тим, як змінюється розподіл сил на протязі довгого сезону. Адреналін і емоції, шалені швидкості та круті віражі, чесні битви і тіньові війни – все це попереду!

Раніше Даніель Ріккардозаявив, що команді вдалося скоротити відставання від Mercedes і стати на один рівень з Ferrari, які погрожують залишити Формулу-1.

Читайте також:


banner14

Категория: АвтоМотоСпорт